El passat dia 6 de setembre, va tenir lloc el Workshop sobre el Projecte Binding a la Sala d’actes de l’emblemàtic Palau de les Heures, situat a Campus Mundet.
La jornada es va iniciar a les 10 del matí amb la presentació del context institucional del Projecte Binding, a càrrec del Dr. Josep Batista, Degà de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. La Dra. Maria Palacin, Secretària Acadèmica, va continuar fent una intervenció en la que va destacar la bona feina de l’equip professional de Binding i la importància del component de la il·lusió per a l’impuls de projecte.
Binding és un mètode innovador desenvolupat a partir d’un projecte cientificotècnic de R+D de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona, gestionat per la Fundació Josep Finestres.
L’objectiu del projecte Binding es desenvolupar eines per l’adquisició i millora de les habilitats lectores. Tot un equip multidisciplinar format per professionals de la psicologia i la logopèdia que juntament amb matemàtics i físics que analitzen les dades, treballen de forma conjunta, ajustant cada intervenció al nivell de cada infant, i aconseguint cada cop millors resultats. Binding és un projecte dinàmic que inverteix els seus recursos en desenvolupament de materials i en fer recerca.
Després de la presentació de la taula inaugural, la jornada va continuar amb la intervenció del Dr. Jorge López, responsable de l’àrea de recerca del Projecte Binding, va presentar la Comunicació: “Actualització bases teòriques de les dificultats lectores: propostes de investigació 2018-2020.”
Tot seguit, la Sra. Silvia Tubau, responsable de l’àrea d’assistència de Binding, va continuar presentant la comunicació: “Assistència des del Projecte Binding”.
Desprès d’un breu descans, la jornada del matí va continuar amb la intervenció de la Sra. Laura Pérez, responsable de l’àrea de docència del projecte, que va presentar la comunicació: “Anàlisi dels resultats assolits. Formació contínua”.
El Workshop de matí va finalitzar amb l’exposició de dues experiències amb el Projecte Binding, la intervenció de la Sra. Anna Mackay directora de l’escola “Els Pins”, ubicada a Campus Mundet, i la intervenció de la Sra. Marta Argilés, del centre Oplossing de Mollerussa.
La jornada de tarda va continuar amb la intervenció del Sr. José Ramón Gamo, Co-fundador de la fundació CADE, que va impartir la conferència: “Métodos diferentes en el aula, minimizan los trastornos de aprendizaje”.
El Workshop va finalitzar amb la conferència: “Aprendizaje de la lectura y la dislèxia”, a càrrec del Dr. Fernando Cuetos, catedràtic de la Facultat de Psicologia de la Universitat d’Oviedo.
La jornada va comptar amb una alta participació de públic format per professionals, centres, i responsables d’escoles interessats en la metodologia.
En les imatges, diferents moments i intervencions de la jornada.